tisdag 23 juli 2019

Koti Pizza, bara för magen

På Åland, och dags att skriva om pizza tänker jag när familjen kliver in på Koti Pizzas restaurang i Mariehamn. Och pizza blir det, och smakar riktigt bra gör det. Men lite nyfiken på hur bolaget gått sedan senaste besöket för sådär ett år sen, söker jag och upptäcker att den är avnoterad. Uppköpt av norska Orkla. Och tittar jag på budet, så hade det varit ett bra köp där hösten 2016. Sånt är livet på börsen.

Fortsätter mitt sökande i Singapore och Sydafrika efter prisvärda bolag! De finns, jag lovar.

På återseende i slutet av augusti!

Fortsatt trevlig sommar! //Framtidsinvesteringen 

2 kommentarer:

  1. Ha det bäst! Kul om du tar dig tid att skriva till hösten.

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! Kul att höra, självklart blir det skrivande till hösten. Har några som jag tycker spännande case.

      Radera