fredag 19 maj 2017

Ledtråd 3 - vad har jag köpt? Nu ska det avgöras!


Nu ska det avgöras! Tredje och sista ledtråden i den kluriga frågesporten. Vad har jag köpt i stället för Cloetta?

Det har så här långt kommit in elva förslag, sex efter första omgången: Apple, Haribo, Lotus Bakeries, Amplified Snacks, General Mills, och T-mobile. Och nu ytterligare fem: Mr Green, Kraft Food/Mr Peanut, Famous Brands/Mr Biggs, SIR, Unilever. Ännu inget rätt svar, så hallonbåtarna finns kvar, och gäller som vinst även med hjälp av ledtråd 3. Jag betalar såklart för frakten.

Ledtråd 1, sammanfattning från inlägget i söndags: ätbar mobil, industrialiserade världen, nyttigare än Cloetta.

Ledtråd 2: Någon gissade Apple. På sätt och vis nära. Men varan vill bli tilltalad Mr. Då har vi varumärket.

Ledtråd 3: Ett Golden Delicious-företag på södra halvklotet. Långt bort, men ändå inte så exotiskt, och man kan faktiskt tala om att landet gjort en Brexit. Men det syns inte på flaggan. Företaget är inte någon jätte, och är i någon mening skalbart. 

Vad har jag köpt? Svar här eller på Twitter. Ni har hela söndagen på er. 

4 kommentarer:

  1. Chiquita brands international. Men stämmer inte på landet?

    SvaraRadera
  2. Scales corporation!

    Äger dotterbolaget Mr Apple och ligger på Nya Zealand. Blir intressant att se vaför du föredrar dem framför T&G Global Ltd som är deras enda riktiga "industry pear" på Nya Zealand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg på twitter att jag fick stryk med en halvtimme.

      Radera
    2. Helt rätt! Men ca halvtimme för sent som sagt, men eftersom du gjorde det oberoende av Twitter så får du titulera dig god tvåa! Även om det tyvärr inte finns något andrapris...

      Jag tycker det finns flera goda skäl att välja Scales, återkommer till det i mitt inlägg. Räknar med att det kommer 4/6.

      Radera

Annons